Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl
Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl
Avallon MBO FUND, specjalizujący się w transakcjach wykupów menedżerskich, zainwestował 9,3 mln zł. w spółkę notowaną na New Connect – ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. Jest to kolejna inwestycja tego Funduszu w branżę „zdrowej żywności”. ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. to największa w Polsce, sieć samoobsługowych delikatesów z ekologiczną i „zdrową żywnością”, kosmetykami i środkami czyszcząco‑piorącymi. Fundusz, może w kolejnych latach zasilić spółkę dodatkowo kapitałem 4 mln zł.
Szukaliśmy funduszu, dla którego taka suma nie będzie ani za mała, ani za duża. Z Avallon‑em trafiliśmy nawzajem w swoje potrzeby. Dzięki inwestycji w Organic, fundusz kontynuuje inwestycje w rynek zdrowej żywności, a my zyskaliśmy partnera, który akceptuje naszą wizję rozwoju. Nie jest tak agresywny, aby bezwzględnie narzucać nam swoje koncepcje, ale też nie usuwa się całkowicie w cień. Odpowiada nam podejście polegające na pełnej współpracy z menedżmentem – mówi Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu i współwłaściciel Organic Farma Zdrowia.
ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. to pierwsza i obecnie największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z ekologiczną i „zdrową żywnością”, kosmetykami i środkami czyszcząco‑piorącymi. Poza certyfikowaną żywnością ekologiczną, delikatesy posiadają bogatą ofertę produktów dla wegan, wegetarian, diabetyków, alergików, a także osób stosujących różnego rodzaju diety. Klienci Organic mogą kupować w sieci 17 delikatesów zlokalizowanych głównie w najlepszych centrach handlowych w Polsce oraz w Internecie na platformie www.ekosfera.pl. Wejście przeszło 2 lata temu na rynek alternatywny, czyli NewConnect, i dokapitalizowanie kwotą ponad 10,7 mln złotych, pozwoliło spółce zainwestować nie tylko w szybki rozwój sieci delikatesów, ale także umożliwiło inwestycje w firmę Bio Planet, producenta i dystrybutora żywności ekologicznej oraz w największą sieć wegetariańskich i prozdrowotnych restauracji Green Way.
Obecnie firma uzyskała kolejny zastrzyk kapitału – Avallon MBO FUND objął 1.279.973 akcji zwykłych na okaziciela serii F po 7,30 zł, – za kwotę 9.300.002,90 PLN, co daje to Funduszowi 36,68% udziału w kapitale zakładowym Spółki. W 2011 roku Fundusz może jeszcze zainwestować kolejne 4 mln złotych jeśli pojawią się atrakcyjne cele inwestycyjne.
– Te pieniądze zamierzamy przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży, inwestycje w kanały dystrybucji, a więc ułatwienie rolnikom i przetwórcom zbytu oraz rozwój platformy internetowej www.ekosfera.pl. Część z tej kwoty będzie przeznaczona na kapitał obrotowy i możliwość szybkiego spłacenia pożyczek. Planujemy otwierania nowych delikatesów i przejmowanie istniejących – 6‑8 nowych adresów rocznie oraz stworzenie pierwszego w Warszawie supermarketu ekologicznego – deklaruje Sławomir Chłoń.
Polacy z roku na rok zaczynają coraz bardziej doceniać smak i walory „zdrowej żywności”. Obecnie jesteśmy daleko tyle, za konsumentami tej kategorii z Unii Europejskiej. Sprzedaż bio‑żywności, na osobę w “starej UE” wynosi 29 Euro, a w Polsce tylko 1,3 Euro, tj. 22 razy mniej. Tymczasem różnica w sprzedaży żywności konwencjonalnej jest tylko 2,2 raza mniejsza. Ilość sklepów z żywnością ekologiczną na 1 milion mieszkańców wynosi: w Niemczech 194, w Czeskiej Republice 46 a w Polsce tylko 8. Obecnie jest w Polsce ok. 300 specjalistycznych sklepów pod znakiem BIO lub EKO, a na koniec 2011 roku liczba ta może dojść do 500; w każdym supermarkecie i hipermarkecie będą wydzielone półki i regały, czy tzw. wyspy. Powstaną lokalne sieci, pierwsze centra logistyczne i większe hurtownie. Wartość rynku za 10 lat może wynieść nawet 4,5– 6 mld zł, czyli 1,5 – 2% wartości całego rynku spożywczego.
Fundusz Avallon MBO FUND, specjalizujący się w transakcjach wykupów menedżerskich, poszukuje inwestycji w branżach charakteryzujących się wysoką dynamiką wzrostu, a te liczby dobitnie świadczą o perspektywach tego rynku w naszym kraju. Firma Organic Farma Zdrowia jest liderem w tej branży i co dla nas bardzo ważne, menedżerowie są jednocześnie jej akcjonariuszami. Decyzja o inwestycji jest więc w pełni spójna z polityką Funduszu i z przekonaniem inwestujemy z menedżerami w perspektywiczne przedsięwzięcie – wyjaśnia Robert Więcławski, Partner Avallon MBO FUND.
Firma Organic ma bardzo sprecyzowane plany na najbliższe trzy lata: utrzymanie pozycji lidera w handlu klasycznym i internetowym i uzyskanie 10% udziału w rynku. Wielkość obecnej sprzedaży na poziomie 20 mln zł przy wartości polskiego rynku w granicach 400 mln zł pokazuje, ile wynosi zaplanowany do pokonania dystans. Organic, jako najbardziej rozpoznawalna marka w swoim sektorze może, dzięki wsparciu ze strony Funduszu, uzyskiwać znacznie szybszy wzrost sprzedaży niż pozostali uczestnicy rynku. Ważnym celem dla Organic Farmy Zdrowia S.A. i Funduszu Avallon jest wejście za 3 lata na główny parkiet GPW i uzyskanie jeszcze większych możliwości finansowych potrzebnych do szybkiego rozwoju i konsolidacji rynku żywności ekologicznej w Polsce, znacznie lepiej powiązanego z polskim rolnictwem ekologicznym.
Avallon MBO FUND, specjalizujący się w transakcjach wykupów menedżerskich, zainwestował 9,3 mln zł. w spółkę notowaną na New Connect – ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. Jest to kolejna inwestycja tego Funduszu w branżę „zdrowej żywności”. ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. to największa w Polsce, sieć samoobsługowych delikatesów z ekologiczną i „zdrową żywnością”, kosmetykami i środkami czyszcząco‑piorącymi. Fundusz, może w kolejnych latach zasilić spółkę dodatkowo kapitałem 4 mln zł.
Szukaliśmy funduszu, dla którego taka suma nie będzie ani za mała, ani za duża. Z Avallon‑em trafiliśmy nawzajem w swoje potrzeby. Dzięki inwestycji w Organic, fundusz kontynuuje inwestycje w rynek zdrowej żywności, a my zyskaliśmy partnera, który akceptuje naszą wizję rozwoju. Nie jest tak agresywny, aby bezwzględnie narzucać nam swoje koncepcje, ale też nie usuwa się całkowicie w cień. Odpowiada nam podejście polegające na pełnej współpracy z menedżmentem – mówi Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu i współwłaściciel Organic Farma Zdrowia.
ORGANIC FARMA ZDROWIA S.A. to pierwsza i obecnie największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z ekologiczną i „zdrową żywnością”, kosmetykami i środkami czyszcząco‑piorącymi. Poza certyfikowaną żywnością ekologiczną, delikatesy posiadają bogatą ofertę produktów dla wegan, wegetarian, diabetyków, alergików, a także osób stosujących różnego rodzaju diety. Klienci Organic mogą kupować w sieci 17 delikatesów zlokalizowanych głównie w najlepszych centrach handlowych w Polsce oraz w Internecie na platformie www.ekosfera.pl. Wejście przeszło 2 lata temu na rynek alternatywny, czyli NewConnect, i dokapitalizowanie kwotą ponad 10,7 mln złotych, pozwoliło spółce zainwestować nie tylko w szybki rozwój sieci delikatesów, ale także umożliwiło inwestycje w firmę Bio Planet, producenta i dystrybutora żywności ekologicznej oraz w największą sieć wegetariańskich i prozdrowotnych restauracji Green Way.
Obecnie firma uzyskała kolejny zastrzyk kapitału – Avallon MBO FUND objął 1.279.973 akcji zwykłych na okaziciela serii F po 7,30 zł, – za kwotę 9.300.002,90 PLN, co daje to Funduszowi 36,68% udziału w kapitale zakładowym Spółki. W 2011 roku Fundusz może jeszcze zainwestować kolejne 4 mln złotych jeśli pojawią się atrakcyjne cele inwestycyjne.
– Te pieniądze zamierzamy przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży, inwestycje w kanały dystrybucji, a więc ułatwienie rolnikom i przetwórcom zbytu oraz rozwój platformy internetowej www.ekosfera.pl. Część z tej kwoty będzie przeznaczona na kapitał obrotowy i możliwość szybkiego spłacenia pożyczek. Planujemy otwierania nowych delikatesów i przejmowanie istniejących – 6‑8 nowych adresów rocznie oraz stworzenie pierwszego w Warszawie supermarketu ekologicznego – deklaruje Sławomir Chłoń.
Polacy z roku na rok zaczynają coraz bardziej doceniać smak i walory „zdrowej żywności”. Obecnie jesteśmy daleko tyle, za konsumentami tej kategorii z Unii Europejskiej. Sprzedaż bio‑żywności, na osobę w “starej UE” wynosi 29 Euro, a w Polsce tylko 1,3 Euro, tj. 22 razy mniej. Tymczasem różnica w sprzedaży żywności konwencjonalnej jest tylko 2,2 raza mniejsza. Ilość sklepów z żywnością ekologiczną na 1 milion mieszkańców wynosi: w Niemczech 194, w Czeskiej Republice 46 a w Polsce tylko 8. Obecnie jest w Polsce ok. 300 specjalistycznych sklepów pod znakiem BIO lub EKO, a na koniec 2011 roku liczba ta może dojść do 500; w każdym supermarkecie i hipermarkecie będą wydzielone półki i regały, czy tzw. wyspy. Powstaną lokalne sieci, pierwsze centra logistyczne i większe hurtownie. Wartość rynku za 10 lat może wynieść nawet 4,5– 6 mld zł, czyli 1,5 – 2% wartości całego rynku spożywczego.
Fundusz Avallon MBO FUND, specjalizujący się w transakcjach wykupów menedżerskich, poszukuje inwestycji w branżach charakteryzujących się wysoką dynamiką wzrostu, a te liczby dobitnie świadczą o perspektywach tego rynku w naszym kraju. Firma Organic Farma Zdrowia jest liderem w tej branży i co dla nas bardzo ważne, menedżerowie są jednocześnie jej akcjonariuszami. Decyzja o inwestycji jest więc w pełni spójna z polityką Funduszu i z przekonaniem inwestujemy z menedżerami w perspektywiczne przedsięwzięcie – wyjaśnia Robert Więcławski, Partner Avallon MBO FUND.
Firma Organic ma bardzo sprecyzowane plany na najbliższe trzy lata: utrzymanie pozycji lidera w handlu klasycznym i internetowym i uzyskanie 10% udziału w rynku. Wielkość obecnej sprzedaży na poziomie 20 mln zł przy wartości polskiego rynku w granicach 400 mln zł pokazuje, ile wynosi zaplanowany do pokonania dystans. Organic, jako najbardziej rozpoznawalna marka w swoim sektorze może, dzięki wsparciu ze strony Funduszu, uzyskiwać znacznie szybszy wzrost sprzedaży niż pozostali uczestnicy rynku. Ważnym celem dla Organic Farmy Zdrowia S.A. i Funduszu Avallon jest wejście za 3 lata na główny parkiet GPW i uzyskanie jeszcze większych możliwości finansowych potrzebnych do szybkiego rozwoju i konsolidacji rynku żywności ekologicznej w Polsce, znacznie lepiej powiązanego z polskim rolnictwem ekologicznym.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
- 28.11.2024Agnieszka Pakulska na VI edycji Our Future Forum
Z dumą informujemy, że Agnieszka Pakulska, partnerka naszego funduszu …
- 12.11.2024S’portofino na ścieżce ekspansji
W Pulsie Biznesu ukazał się artykuł autorstwa Łukasza Rawy, opisujący …
- 21.10.2024Avallon MBO i Clovin z międzynarodową nagrodą Real Deals Environmental
Avallon MBO i Clovin SA zwycięzcami kategorii Deal of the Year – Envir…
- 30.09.2024Avallon MBO sprzedaje Hortimex
Fundusz private equity Avallon MBO sprzedał większościowy pakiet udzi…
- 9.09.2024Agnieszka Pakulska w panelu konferencji Datasite Dealmakers Dialogues
Agnieszka Pakulska, partner w Avallon MBO, wzięła udział w panelu podc…