
Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
[email protected]
Hagen PR
Wojciech Dziewit
[email protected]
Fundusz private equity Avallon MBO po 7 latach od zakupu sprzedał całościowy pakiet udziałów w spółce Novo Tech. Polską spółkę przejmuje inwestor branżowy – Isosport Verbundbauteile GmbH, działający w ramach grupy kapitałowej Constantia Industries AG. Grupa Constantia jest rodzinnym, przemysłowym holdingiem z siedzibą w Austrii. Prowadzi działalność na światowych rynkach poprzez trzy spółki zależne: Fundermax, Isovolta i właśnie Isosport. To pierwsza inwestycja tej austriackiej firmy w naszym kraju. Novo Tech jest europejskim graczem z kilkudziesięcioletnią historią, oferującym wysokiej jakości produkty polietylenowe przeznaczone dla sektora samochodowego, przemysłowego, rolniczego oraz dla gospodarstw domowych. Sprzedaż jest zdywersyfikowana i generowana w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Eksport stanowi aż 95 proc. całej produkcji Novo Tech.
– Naszym celem było wspieranie spółki w jej dalszej międzynarodowej ekspansji. Dzięki stabilnemu finansowaniu spółka mogła też prowadzić prace badawczo rozwojowe, wprowadzać nowe produkty do swojego portfolio i z powodzeniem dostarczać je na światowe rynki, będąc także stałym kontrahentem największych globalnych marek. To przełożyło się na wyniki spółki – ubiegły rok był najlepszy w jej dotychczasowej historii. Sprzedaż w 2021 r. wyniosła 83,35 mln zł, a EBIDTA 21,2 mln zł – mówi Mirosław Janicki, dyrektor inwestycyjny, odpowiedzialny w Avallon za transakcję. – Niedawno ogłaszaliśmy wyjście ze spółki Stangl, a Novo Tech jest kolejnym udanym exitem Avallonu w bardzo krótkim czasie.
Novo Tech od lat rozwija swoje flagowe rozwiązania – to jedna z nielicznych polskich firm wykorzystujących technologię ciągłego formowania wtryskowego (CIM) w produkcji polietylenowej. Spółka utrzymuje pozycję lidera rosnącego rynku europejskiego produkcji mat przeciwrozbryzgowych produkowanych pod marką Clear Pass dla samochodów ciężarowych. Wśród jej stałych kontrahentów w tym obszarze są m.in. Daimler, Scania, Paccar, Schmitz, Cargobull, Krone. Polska spółka postrzegana jest również jako jeden z wiodących producentów mat wejściowych przeznaczonych dla gospodarstw domowych oraz innych związanych z nimi artykułów przemysłowych i AGD, sprzedawanych na globalnych rynkach pod marką AstroTurf. Gama artykułów AstroTurf obejmuje również tak wymagające produkty jak maty sztucznych stoków narciarskich czy pobocza torów Formuły 1.
– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na dywersyfikacji naszej działalności oraz znajdowaniu i skutecznym zajmowaniu rynków niszowych. Nasze innowacyjne rozwiązania dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Wraz z przejęciem Novo Tech dalej poszerzamy nasze portfolio i wchodzimy na nowe rynki – tłumaczy Karl Mad, dyrektor zarządzający Isosport. – Te aspekty w połączeniu z wieloma udanymi doświadczeniami w transakcjach M&A sprawiają, że Isosport jest dobrym partnerem dla spółki Novo Tech. Koncentracja na tych strategicznych obszarach biznesowych, odpowiada również wizji strategicznej, jaką prezentuje Constantia Industries AG.
Po wyjściu z Novo Tech w portfelu Avallonu znajduje się jeszcze 6 spółek, w tym Globema – dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, spółka marketingowa EDC Expert oraz platforma zakupowa Marketplanet.
Fundusz private equity Avallon MBO po 7 latach od zakupu sprzedał całościowy pakiet udziałów w spółce Novo Tech. Polską spółkę przejmuje inwestor branżowy – Isosport Verbundbauteile GmbH, działający w ramach grupy kapitałowej Constantia Industries AG. Grupa Constantia jest rodzinnym, przemysłowym holdingiem z siedzibą w Austrii. Prowadzi działalność na światowych rynkach poprzez trzy spółki zależne: Fundermax, Isovolta i właśnie Isosport. To pierwsza inwestycja tej austriackiej firmy w naszym kraju. Novo Tech jest europejskim graczem z kilkudziesięcioletnią historią, oferującym wysokiej jakości produkty polietylenowe przeznaczone dla sektora samochodowego, przemysłowego, rolniczego oraz dla gospodarstw domowych. Sprzedaż jest zdywersyfikowana i generowana w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Eksport stanowi aż 95 proc. całej produkcji Novo Tech.
– Naszym celem było wspieranie spółki w jej dalszej międzynarodowej ekspansji. Dzięki stabilnemu finansowaniu spółka mogła też prowadzić prace badawczo rozwojowe, wprowadzać nowe produkty do swojego portfolio i z powodzeniem dostarczać je na światowe rynki, będąc także stałym kontrahentem największych globalnych marek. To przełożyło się na wyniki spółki – ubiegły rok był najlepszy w jej dotychczasowej historii. Sprzedaż w 2021 r. wyniosła 83,35 mln zł, a EBIDTA 21,2 mln zł – mówi Mirosław Janicki, dyrektor inwestycyjny, odpowiedzialny w Avallon za transakcję. – Niedawno ogłaszaliśmy wyjście ze spółki Stangl, a Novo Tech jest kolejnym udanym exitem Avallonu w bardzo krótkim czasie.
Novo Tech od lat rozwija swoje flagowe rozwiązania – to jedna z nielicznych polskich firm wykorzystujących technologię ciągłego formowania wtryskowego (CIM) w produkcji polietylenowej. Spółka utrzymuje pozycję lidera rosnącego rynku europejskiego produkcji mat przeciwrozbryzgowych produkowanych pod marką Clear Pass dla samochodów ciężarowych. Wśród jej stałych kontrahentów w tym obszarze są m.in. Daimler, Scania, Paccar, Schmitz, Cargobull, Krone. Polska spółka postrzegana jest również jako jeden z wiodących producentów mat wejściowych przeznaczonych dla gospodarstw domowych oraz innych związanych z nimi artykułów przemysłowych i AGD, sprzedawanych na globalnych rynkach pod marką AstroTurf. Gama artykułów AstroTurf obejmuje również tak wymagające produkty jak maty sztucznych stoków narciarskich czy pobocza torów Formuły 1.
– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na dywersyfikacji naszej działalności oraz znajdowaniu i skutecznym zajmowaniu rynków niszowych. Nasze innowacyjne rozwiązania dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Wraz z przejęciem Novo Tech dalej poszerzamy nasze portfolio i wchodzimy na nowe rynki – tłumaczy Karl Mad, dyrektor zarządzający Isosport. – Te aspekty w połączeniu z wieloma udanymi doświadczeniami w transakcjach M&A sprawiają, że Isosport jest dobrym partnerem dla spółki Novo Tech. Koncentracja na tych strategicznych obszarach biznesowych, odpowiada również wizji strategicznej, jaką prezentuje Constantia Industries AG.
Po wyjściu z Novo Tech w portfelu Avallonu znajduje się jeszcze 6 spółek, w tym Globema – dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, spółka marketingowa EDC Expert oraz platforma zakupowa Marketplanet.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
- 7.02.2023Clovin pozyskał wsparcie ze strony Polskiej Strefy Inwestycji w ramach 30 milionowego planu inwestycyjnego
-
- 12.01.2023Avallon uczestnikiem unikatowego projektu edukacyjnego przeznaczonego dla studentów z całej Polski
- 5.12.2022Tomasz Stamirowski gościem konferencji Property Forum Łódź 2022
Już w najbliższy wtorek, 6 grudnia Tomasz Stamirowski, partner zarządzający w Avallon MBO będzie gościem konferencji Property Forum Łódź 2022 – City Talk
- 29.11.2022Andrzej Odzioba oraz Bartosz Woznicki w panelu dyskusyjnym konferencji European Circular Retail Congress
Paneliści dyskutowali m.in. o wpływie kryzysu w łańcuchu dostaw, inflacji i rosnących kosztach energii na handel detaliczny, a także niedoborach siły roboczej w sektorze.