
Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
[email protected]
Hagen PR
Wojciech Dziewit
[email protected]
Podczas cyklu Diamentów Forbesa Avallon był partnerem ponad 15 konferencji odbywających się w całej Polsce. Celem rankingu Diamentów Forbesa było wyłonienie przedsiębiorstw z największym wzrostem wartości w okresie 2005-2008. Wywiadownia Dun & Bradstreet Polska zgromadziła dane o podmiotach, które złożyły w terminie raporty do KRS w 2010 roku. Na tej podstawie powstała baza firm, którym Wywiadownia przyznała pozytywny rating wiarygodności:
– są one rentowne (na podstawie wskaźnika EBIT oraz ROA),
– mają wysoką płynność bieżącą, nie zalegają z płatnościami,
– wykazują się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych w latach 2007–2009.
Wyeliminowano przedsiębiorstwa finansowe, ze względu na różnice dotyczące kategorii bilansowych występujące między nimi a firmami produkcyjnymi czy handlowymi, oraz instytucje sektora budżetowego.
Na listę Diamentów trafiły firmy najszybciej zwiększające swoją wartość. Wartość firmy została obliczona na podstawie tzw. metody szwajcarskiej, łączącej metodę majątkową i
dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia np. wrażliwości na zmiany sezonowe.
(Firmy rozwijające się, inwestujące mogą mieć niskie zyski)
Połączenie metod usuwa te ułomności.
Wartość firm W jest średnią ważoną wartości ich majątku (Wm) i wartości dochodowej (Wd),
W = (Wm + 2Wd) / 3
Majątek wyceniono na podstawie średniej arytmetycznej wartości likwidacyjnej i wartości księgowej netto, która kwotowo odpowiada kapitałowi własnemu pomniejszonemu o wartości niematerialne i prawne. Wartość dochodowa to średnia zysków lat 2007–2009. Wzrost wartości wyznacza średnia ważona: wzrost z lat 2008–2009 ma dwa razy większe znaczenie niż z lat 2007–2008.
Podczas cyklu Diamentów Forbesa Avallon był partnerem ponad 15 konferencji odbywających się w całej Polsce. Celem rankingu Diamentów Forbesa było wyłonienie przedsiębiorstw z największym wzrostem wartości w okresie 2005-2008. Wywiadownia Dun & Bradstreet Polska zgromadziła dane o podmiotach, które złożyły w terminie raporty do KRS w 2010 roku. Na tej podstawie powstała baza firm, którym Wywiadownia przyznała pozytywny rating wiarygodności:
– są one rentowne (na podstawie wskaźnika EBIT oraz ROA),
– mają wysoką płynność bieżącą, nie zalegają z płatnościami,
– wykazują się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych w latach 2007–2009.
Wyeliminowano przedsiębiorstwa finansowe, ze względu na różnice dotyczące kategorii bilansowych występujące między nimi a firmami produkcyjnymi czy handlowymi, oraz instytucje sektora budżetowego.
Na listę Diamentów trafiły firmy najszybciej zwiększające swoją wartość. Wartość firmy została obliczona na podstawie tzw. metody szwajcarskiej, łączącej metodę majątkową i
dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia np. wrażliwości na zmiany sezonowe.
(Firmy rozwijające się, inwestujące mogą mieć niskie zyski)
Połączenie metod usuwa te ułomności.
Wartość firm W jest średnią ważoną wartości ich majątku (Wm) i wartości dochodowej (Wd),
W = (Wm + 2Wd) / 3
Majątek wyceniono na podstawie średniej arytmetycznej wartości likwidacyjnej i wartości księgowej netto, która kwotowo odpowiada kapitałowi własnemu pomniejszonemu o wartości niematerialne i prawne. Wartość dochodowa to średnia zysków lat 2007–2009. Wzrost wartości wyznacza średnia ważona: wzrost z lat 2008–2009 ma dwa razy większe znaczenie niż z lat 2007–2008.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
- 7.02.2023Clovin pozyskał wsparcie ze strony Polskiej Strefy Inwestycji w ramach 30 milionowego planu inwestycyjnego
-
- 12.01.2023Avallon uczestnikiem unikatowego projektu edukacyjnego przeznaczonego dla studentów z całej Polski
- 5.12.2022Tomasz Stamirowski gościem konferencji Property Forum Łódź 2022
Już w najbliższy wtorek, 6 grudnia Tomasz Stamirowski, partner zarządzający w Avallon MBO będzie gościem konferencji Property Forum Łódź 2022 – City Talk
- 29.11.2022Andrzej Odzioba oraz Bartosz Woznicki w panelu dyskusyjnym konferencji European Circular Retail Congress
Paneliści dyskutowali m.in. o wpływie kryzysu w łańcuchu dostaw, inflacji i rosnących kosztach energii na handel detaliczny, a także niedoborach siły roboczej w sektorze.