Avallon wychodzi z Ceko. Fundusz sprzedał spółkę jednemu z liderów branży mleczarskiej

Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl
Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl
Specjalizujący się w wykupach menedżerskich polski fundusz private equity Avallon MBO sprzedał udziały w spółce Ceko. Ich nabycie było jedną z pierwszych na polskim rynku transakcji typu MBI (Manager Buy‑in), w której wspólnie z Avallon, wzięli udział członkowie zarządu spółki. W toku współpracy udało się znacząco rozwinąć firmę i umocnić jej potencjał rynkowy w kategorii wysokojakościowych serów żółtych oraz wypracować czołową pozycję wśród krajowych producentów mozzarelli. W tym czasie Ceko postawiło również na wypromowanie nowej, własnej marki – Sery z Goliszewa, bardzo cenionej wśród konsumentów stawiających na produkty wysokiej jakości. Kupującym spółkę jest Polmlek, jeden z liderów branży mleczarskiej w Polsce.
– Kiedy wraz z menedżerami przejmowaliśmy udziały w Ceko, mieliśmy do czynienia z niewielką, rodzinną firmą o płaskiej strukturze zarządzania. Dzięki zmianom wprowadzanym już od pierwszych dni po wejściu do spółki, np. w obszarze controllingu oraz po przeprowadzeniu szczegółowej analizy jej funkcjonowania, udało się zidentyfikować potencjalne kierunki dalszego rozwoju. Dzięki temu spółka postawiła na stworzenie wysokojakościowej marki Sery z Goliszewa, a także wzmocniła dotychczasowe brandy produkowanych już wcześniej serów dojrzewających – Boryna, Jagna i Antek. To dosyć innowacyjna strategia marketingowa wśród krajowych producentów serów, gdzie promowaną marką są zazwyczaj nazwy mleczarni. Dzięki elastycznemu systemowi produkcjispółka rozwinęła również potencjał współpracy kontraktowej – mówi Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.
Dzięki istotnym nakładom na inwestycje spółka znacząco unowocześniła swój park maszynowy. Teraz udziały w Ceko przejmuje grupa Polmlek a Avallon, realizując sprzedaż spółki do inwestora branżowego, wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem jej rozwój.
– Budowanie marki to proces trudny i długofalowy. Nie jest to łatwe tym bardziej w przypadku funduszy private equity, mających często mocno ograniczony horyzont czasowy dla swoich inwestycji. Na szczęście w przypadku Avallonu było inaczej. Cieszymy się, że fundusz nam zaufał i wspólnie z nami zrealizował szereg inwestycji, a ich efekty są dziś dobrze widoczne w kondycji naszej firmy. Udało się nam mocniej osadzić w segmencie detalicznym, dzięki stworzeniu i wypromowaniu marki Sery z Goliszewa. Poszerzyliśmy istotnie naszą całą ofertę produktową o nowoczesne wyroby, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów, takie jak sery plastrowane, sery w kostce o małej gramaturze czy ser Piórko o najniższej na rynku zawartości tłuszczu – mówi Dariusz Zieliński, prezes zarządu Ceko. – Ponadto, co dla nas niezwykle istotne, Avallon pozostawił Ceko z perspektywą dalszego dynamicznego rozwoju w grupie kapitałowej z silną pozycją na rynku – dodaje.
Firma Ceko powstała w 1990 r. jako prywatne przedsiębiorstwo. W porównaniu do dużych mleczarni Ceko jest zakładem o stosunkowo niewielkiej skali produkcji, co sprawia, że jest w stanie bardzo rzetelnie kontrolować jakość swoich wyrobów. Produkuje dojrzewające sery według tradycyjnych polskich receptur. Spółka stworzyła również serię serów opartą o receptury zaczerpnięte z różnych kuchni świata, takie jak mimmolle, butterkäse, mozzarella, czy ricotta. Jest również jednym z czołowych polskich dostawców serów dla gastronomii.
Po wyjściu z Ceko w portfelu Avallonu znajduje się 7 spółek, w tym Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, Stangl Technik, świadczący usługi instalacyjne, spółka marketingu bezpośredniego EDC Expert Direct Communication, platforma zakupowa Marketplanet oraz Novo Tech, zajmujący się przetwórstwem polimerów.
Specjalizujący się w wykupach menedżerskich polski fundusz private equity Avallon MBO sprzedał udziały w spółce Ceko. Ich nabycie było jedną z pierwszych na polskim rynku transakcji typu MBI (Manager Buy‑in), w której wspólnie z Avallon, wzięli udział członkowie zarządu spółki. W toku współpracy udało się znacząco rozwinąć firmę i umocnić jej potencjał rynkowy w kategorii wysokojakościowych serów żółtych oraz wypracować czołową pozycję wśród krajowych producentów mozzarelli. W tym czasie Ceko postawiło również na wypromowanie nowej, własnej marki – Sery z Goliszewa, bardzo cenionej wśród konsumentów stawiających na produkty wysokiej jakości. Kupującym spółkę jest Polmlek, jeden z liderów branży mleczarskiej w Polsce.
– Kiedy wraz z menedżerami przejmowaliśmy udziały w Ceko, mieliśmy do czynienia z niewielką, rodzinną firmą o płaskiej strukturze zarządzania. Dzięki zmianom wprowadzanym już od pierwszych dni po wejściu do spółki, np. w obszarze controllingu oraz po przeprowadzeniu szczegółowej analizy jej funkcjonowania, udało się zidentyfikować potencjalne kierunki dalszego rozwoju. Dzięki temu spółka postawiła na stworzenie wysokojakościowej marki Sery z Goliszewa, a także wzmocniła dotychczasowe brandy produkowanych już wcześniej serów dojrzewających – Boryna, Jagna i Antek. To dosyć innowacyjna strategia marketingowa wśród krajowych producentów serów, gdzie promowaną marką są zazwyczaj nazwy mleczarni. Dzięki elastycznemu systemowi produkcjispółka rozwinęła również potencjał współpracy kontraktowej – mówi Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.
Dzięki istotnym nakładom na inwestycje spółka znacząco unowocześniła swój park maszynowy. Teraz udziały w Ceko przejmuje grupa Polmlek a Avallon, realizując sprzedaż spółki do inwestora branżowego, wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem jej rozwój.
– Budowanie marki to proces trudny i długofalowy. Nie jest to łatwe tym bardziej w przypadku funduszy private equity, mających często mocno ograniczony horyzont czasowy dla swoich inwestycji. Na szczęście w przypadku Avallonu było inaczej. Cieszymy się, że fundusz nam zaufał i wspólnie z nami zrealizował szereg inwestycji, a ich efekty są dziś dobrze widoczne w kondycji naszej firmy. Udało się nam mocniej osadzić w segmencie detalicznym, dzięki stworzeniu i wypromowaniu marki Sery z Goliszewa. Poszerzyliśmy istotnie naszą całą ofertę produktową o nowoczesne wyroby, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów, takie jak sery plastrowane, sery w kostce o małej gramaturze czy ser Piórko o najniższej na rynku zawartości tłuszczu – mówi Dariusz Zieliński, prezes zarządu Ceko. – Ponadto, co dla nas niezwykle istotne, Avallon pozostawił Ceko z perspektywą dalszego dynamicznego rozwoju w grupie kapitałowej z silną pozycją na rynku – dodaje.
Firma Ceko powstała w 1990 r. jako prywatne przedsiębiorstwo. W porównaniu do dużych mleczarni Ceko jest zakładem o stosunkowo niewielkiej skali produkcji, co sprawia, że jest w stanie bardzo rzetelnie kontrolować jakość swoich wyrobów. Produkuje dojrzewające sery według tradycyjnych polskich receptur. Spółka stworzyła również serię serów opartą o receptury zaczerpnięte z różnych kuchni świata, takie jak mimmolle, butterkäse, mozzarella, czy ricotta. Jest również jednym z czołowych polskich dostawców serów dla gastronomii.
Po wyjściu z Ceko w portfelu Avallonu znajduje się 7 spółek, w tym Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, Stangl Technik, świadczący usługi instalacyjne, spółka marketingu bezpośredniego EDC Expert Direct Communication, platforma zakupowa Marketplanet oraz Novo Tech, zajmujący się przetwórstwem polimerów.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
-

- Avallon
4.12.2025Ekspert Avallon MBO w Rzeczpospolitej: prawdziwa transformacja handlu zacznie się, gdy AI trafi do codziennej operacyjnościArtykuł opublikowany w dzienniku Rzeczpospolita omawia transformację p…
-

- Avallon
27.11.2025Black Friday jako test dojrzałości polskiego e-commerce – komentarz Krzysztofa Kuźbika dla OOH MagazinePartner w Avallon MBO, Krzysztof Kuźbik, w komentarzu opublikowanym na…
-

- Avallon
6.11.2025M&A w 2025 – Avallon na panelu eksperckim EY PolskaAgnieszka Pakulska, partnerka w Avallon MBO wystąpiła jako ekspertka w…
-

- Spółki portfelowe
30.10.2025Kolejny krok w ekspansji S’portofino – nowy sklep w Westfield MokotówZ przyjemnością informujemy, że nasza spółka portfelowa SAT Sp. z o.o….
-

- Spółki portfelowe
22.10.2025O naturze marki premium – wywiad z Bożeną Ślęzak w Vogue LeadersZa founderami i menedżerami z którymi pracujemy niejednokrotnie stoją …




