
Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl
Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl
Avallon utworzył trzeci fundusz Avallon MBO Fund III, który w pierwszym zamknięciu osiągnął wartość 80,6 mln EUR, która jest o 34% wyższa, niż analogiczne zamknięcie poprzedniego funduszu. W przeciągu kolejnych 12 miesięcy możliwe jest podwojenie wielkości zebranych środków. Utworzenie funduszu było jednocześnie okazją do świętowania pierwszej inwestycji Avallon MBO Fund III.
Nowy fundusz ma obecnie wielkość ponad 340 milionów złotych, co uwzględniając wsparcie kredytowe oznacza blisko 700 milionów środków na nowe inwestycje. W ciągu 12 miesięcy możliwe jest podwojenie skali funduszu, z czego 80 milionów złotych już zostało zadeklarowane przez obecnych uczestników, a w pozostałym zakresie trwają rozmowy.
Inwestorami funduszu są renomowani, międzynarodowi inwestorzy instytucjonalni. Avallon inwestuje w nowy fundusz ponad 21 milionów złotych. Główna specjalizacja funduszu, którą są inwestycje z menedżerami pozostaje niezmienna w porównaniu do poprzednich funduszy Avallon.
Fundusz będzie inwestował głównie w firmy o obrotach od 60 do 250 milionów złotych. Inwestycje będą dokonywane w perspektywicznych branżach, w tym m.in.: nowe technologie, FMCG oraz w firmy produkcyjne. Dzięki porozumieniom koinwestycyjnym z inwestorami funduszu i partnerami finansowymi, fundusz będzie w stanie zrealizować również znacznie większe transakcje.
Przy okazji powołania nowego funduszu nastąpiła promocja dwóch osób na stanowiska Partnerów. Planowana jest też rozbudowa zespołu.
Fundusz aktywnie przystąpił do działania, finalizując podpisaną w listopadzie zeszłego roku inwestycję w Clovin S.A. – rodzinną firmę z Czyżewa założoną w 1995 roku. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji profesjonalnych proszków w segmencie przemysłowym (m in. hotele, szpitale). Stopniowo zaczęła wprowadzać środki czystości dla konsumentów do użytku domowego (B2C). Zatrudnia ponad 230 osób, produkty trafiają do ponad 25 krajów, a przychody wynoszą około 130 milionów złotych. Po sukcesie inwestycji w Velvet, to kolejny podmiot z obszaru FMCG, który fundusz wesprze w rywalizacji z międzynarodowymi koncernami.
Tomasz Stamirowski, Partner Zarządzający Avallon:
Dołączyliśmy do nielicznego grona firm private equity w Polsce, które powołały co najmniej trzy fundusze. To duży sukces naszego łódzkiego zespołu. Problemy sukcesyjne w prywatnych firmach, słabość giełdy tworzą dobre podłoże do wynajdywania ciekawych projektów. Jesteśmy w gronie najaktywniejszych funduszy na rynku, o czym najlepiej świadczy szybkie wykonanie pierwszej transakcji i zaawansowane prace nad kilkoma kolejnymi”.
Agnieszka Pakulska, Partner Avallon:
„Cieszę się, że udało się nam połączyć pierwsze zamknięcie funduszu z nową inwestycją w Clovin. Przed nami realizacja ambitnych planów rozwoju spółki. Z pewnością dotychczasowe doświadczenie, zdobyte w inwestycjach poprzednich funduszy Avallon, pozytywnie wpłynie na wykorzystanie potencjału firmy. W szczególności naszym celem jest szersze wypromowanie marek spółki oferujących innowacyjne i jakościowe portfolio produktowe. W tym zadaniu nieodzowne będzie wykorzystanie naszego doświadczenia z transakcji Velvet”.
Avallon utworzył trzeci fundusz Avallon MBO Fund III, który w pierwszym zamknięciu osiągnął wartość 80,6 mln EUR, która jest o 34% wyższa, niż analogiczne zamknięcie poprzedniego funduszu. W przeciągu kolejnych 12 miesięcy możliwe jest podwojenie wielkości zebranych środków. Utworzenie funduszu było jednocześnie okazją do świętowania pierwszej inwestycji Avallon MBO Fund III.
Nowy fundusz ma obecnie wielkość ponad 340 milionów złotych, co uwzględniając wsparcie kredytowe oznacza blisko 700 milionów środków na nowe inwestycje. W ciągu 12 miesięcy możliwe jest podwojenie skali funduszu, z czego 80 milionów złotych już zostało zadeklarowane przez obecnych uczestników, a w pozostałym zakresie trwają rozmowy.
Inwestorami funduszu są renomowani, międzynarodowi inwestorzy instytucjonalni. Avallon inwestuje w nowy fundusz ponad 21 milionów złotych. Główna specjalizacja funduszu, którą są inwestycje z menedżerami pozostaje niezmienna w porównaniu do poprzednich funduszy Avallon.
Fundusz będzie inwestował głównie w firmy o obrotach od 60 do 250 milionów złotych. Inwestycje będą dokonywane w perspektywicznych branżach, w tym m.in.: nowe technologie, FMCG oraz w firmy produkcyjne. Dzięki porozumieniom koinwestycyjnym z inwestorami funduszu i partnerami finansowymi, fundusz będzie w stanie zrealizować również znacznie większe transakcje.
Przy okazji powołania nowego funduszu nastąpiła promocja dwóch osób na stanowiska Partnerów. Planowana jest też rozbudowa zespołu.
Fundusz aktywnie przystąpił do działania, finalizując podpisaną w listopadzie zeszłego roku inwestycję w Clovin S.A. – rodzinną firmę z Czyżewa założoną w 1995 roku. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji profesjonalnych proszków w segmencie przemysłowym (m in. hotele, szpitale). Stopniowo zaczęła wprowadzać środki czystości dla konsumentów do użytku domowego (B2C). Zatrudnia ponad 230 osób, produkty trafiają do ponad 25 krajów, a przychody wynoszą około 130 milionów złotych. Po sukcesie inwestycji w Velvet, to kolejny podmiot z obszaru FMCG, który fundusz wesprze w rywalizacji z międzynarodowymi koncernami.
Tomasz Stamirowski, Partner Zarządzający Avallon:
Dołączyliśmy do nielicznego grona firm private equity w Polsce, które powołały co najmniej trzy fundusze. To duży sukces naszego łódzkiego zespołu. Problemy sukcesyjne w prywatnych firmach, słabość giełdy tworzą dobre podłoże do wynajdywania ciekawych projektów. Jesteśmy w gronie najaktywniejszych funduszy na rynku, o czym najlepiej świadczy szybkie wykonanie pierwszej transakcji i zaawansowane prace nad kilkoma kolejnymi”.
Agnieszka Pakulska, Partner Avallon:
„Cieszę się, że udało się nam połączyć pierwsze zamknięcie funduszu z nową inwestycją w Clovin. Przed nami realizacja ambitnych planów rozwoju spółki. Z pewnością dotychczasowe doświadczenie, zdobyte w inwestycjach poprzednich funduszy Avallon, pozytywnie wpłynie na wykorzystanie potencjału firmy. W szczególności naszym celem jest szersze wypromowanie marek spółki oferujących innowacyjne i jakościowe portfolio produktowe. W tym zadaniu nieodzowne będzie wykorzystanie naszego doświadczenia z transakcji Velvet”.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
- 28.11.2024Agnieszka Pakulska na VI edycji Our Future Forum
Z dumą informujemy, że Agnieszka Pakulska, partnerka naszego funduszu …
- 12.11.2024S’portofino na ścieżce ekspansji
W Pulsie Biznesu ukazał się artykuł autorstwa Łukasza Rawy, opisujący …
- 21.10.2024Avallon MBO i Clovin z międzynarodową nagrodą Real Deals Environmental
Avallon MBO i Clovin SA zwycięzcami kategorii Deal of the Year – Envir…
- 30.09.2024Avallon MBO sprzedaje Hortimex
Fundusz private equity Avallon MBO sprzedał większościowy pakiet udzi…
- 9.09.2024Agnieszka Pakulska w panelu konferencji Datasite Dealmakers Dialogues
Agnieszka Pakulska, partner w Avallon MBO, wzięła udział w panelu podc…