10.04.2009
Avallon rozwija program informacyjny poświęcony wykupom menedżerskim
Kontakt dla mediów

Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl

Agencja PR

Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl

Firma Avallon, zarządzająca pierwszym w Polsce funduszem specjalizującym się w transakcjach wykupów menedżerskich, uruchomiła nową wersję serwisu internetowego www.mbo.pl poświeconego polskiemu rynkowi fuzji i przejęć oraz stanowiącego bazę wiedzy o transakcjach typu MBO/LBO. Serwis jest częścią programu informacyjnego stworzonego z myślą o polskich menedżerach, którzy jak wskazują dane rynkowe, nie doceniają swoich możliwości w zakresie wykupu, w sytuacjach, gdy ich firmy są sprzedawane.

W Polsce rynek wykupów menedżerskich jest szacowany na 200 mln zł rocznie, a w Wielkiej Brytanii średnio na 20 mld funtów. Nasi menedżerowie nie wiedzą jak się zachować w sytuacji, gdy ich firma jest sprzedawana. Zastanawiają się, czy to nie będzie konflikt interesów, jeśli chcieliby złożyć ofertę.

– W polskich księgarniach nie sposób znaleźć książki doradzające menedżerom jak stać się właścicielem firmy w której pracują, a w polskim Internecie dotychczas nie było żadnego serwisu dotyczącego tego obszar – mówi Tomasz Stamirowski, Prezes Zarządu Avallon, i Avallon MBO Fund.

Na portalu, mbo.pl można znaleźć odpowiedź na większość z takich pytań, można również za jego pośrednictwem skontaktować się ze specjalistami. Portal jest przede wszystkim bazą wiedzy – menedżerowie znajdą w nim słownik, który od A do Z wyjaśnia pojęcia związane z rynkiem inwestycyjnym – począwszy od „A”- czyli co to są akcje, skończywszy na „W” – czyli jak rozumieć termin wykup. Serwis, oprócz wyjaśnienia podstawowych pojęć, zawiera także wykładnię filozofii wykupów, czyli co to są za transakcje, i jak je zrealizować, doradza także jak menedżer może się zachować w sytuacji, gdy dowie się że jego firma zostanie sprzedana.

– Zebraliśmy również dane jakie transakcje były do tej pory realizowane, chcemy też w przyszłości pokazywać sylwetki menedżerów, którzy z sukcesem stali się właścicielami – podkreśla Tomasz Stamirowski.

Serwis mbo.pl współpracuje również z Centre for Management Buy –Out Research z Nottingham, które od ponad 20 lat monitoruje europejski rynek wykupów menedżerskich. Dzięki tej kooperacji portal publikuje unikalne dane rynkowe niedostępne dotychczas na polskim rynku.

Kolejnym punktem programu informacyjnego dla menedżerów, rozpoczętego właśnie przez Avallon będzie specjalistyczna konferencja, która odbędzie się w drugiej połowie tego roku. Program zakłada również stworzenie klubu dla menedżerów zainteresowanych uczestniczeniem w wykupach.

– Menedżerowie mają duże szanse na wykupy, bo najlepiej znają swoją firmę. Jeśli do tego dojdzie jeszcze pomysł i ciężka praca, to sukces jest w zasięgu ich ręki. Wiele okazji do wykupu stwarza obecny kryzys, bo firmy są wyceniane niżej niż jeszcze rok temu. Nasze doświadczenia z lat kryzysu 2001 – 2003 pokazują, że menedżerowie, którzy wówczas zdecydowali się na transakcje wykupu, dziś są beneficjentami wzrostu ich wartości – twierdzi Tomasz Stamirowski.

MBO to transakcja nabycia akcji, udziałów lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa od dotychczasowych właścicieli, w wyniku której menedżerowie pracujący w danej firmie, samodzielnie lub z wybranym partnerem kapitałowym przejmują kontrolę nad nabywaną firmą.

Firma Avallon, zarządzająca pierwszym w Polsce funduszem specjalizującym się w transakcjach wykupów menedżerskich, uruchomiła nową wersję serwisu internetowego www.mbo.pl poświeconego polskiemu rynkowi fuzji i przejęć oraz stanowiącego bazę wiedzy o transakcjach typu MBO/LBO. Serwis jest częścią programu informacyjnego stworzonego z myślą o polskich menedżerach, którzy jak wskazują dane rynkowe, nie doceniają swoich możliwości w zakresie wykupu, w sytuacjach, gdy ich firmy są sprzedawane.

W Polsce rynek wykupów menedżerskich jest szacowany na 200 mln zł rocznie, a w Wielkiej Brytanii średnio na 20 mld funtów. Nasi menedżerowie nie wiedzą jak się zachować w sytuacji, gdy ich firma jest sprzedawana. Zastanawiają się, czy to nie będzie konflikt interesów, jeśli chcieliby złożyć ofertę.

– W polskich księgarniach nie sposób znaleźć książki doradzające menedżerom jak stać się właścicielem firmy w której pracują, a w polskim Internecie dotychczas nie było żadnego serwisu dotyczącego tego obszar – mówi Tomasz Stamirowski, Prezes Zarządu Avallon, i Avallon MBO Fund.

Na portalu, mbo.pl można znaleźć odpowiedź na większość z takich pytań, można również za jego pośrednictwem skontaktować się ze specjalistami. Portal jest przede wszystkim bazą wiedzy – menedżerowie znajdą w nim słownik, który od A do Z wyjaśnia pojęcia związane z rynkiem inwestycyjnym – począwszy od „A”- czyli co to są akcje, skończywszy na „W” – czyli jak rozumieć termin wykup. Serwis, oprócz wyjaśnienia podstawowych pojęć, zawiera także wykładnię filozofii wykupów, czyli co to są za transakcje, i jak je zrealizować, doradza także jak menedżer może się zachować w sytuacji, gdy dowie się że jego firma zostanie sprzedana.

– Zebraliśmy również dane jakie transakcje były do tej pory realizowane, chcemy też w przyszłości pokazywać sylwetki menedżerów, którzy z sukcesem stali się właścicielami – podkreśla Tomasz Stamirowski.

Serwis mbo.pl współpracuje również z Centre for Management Buy –Out Research z Nottingham, które od ponad 20 lat monitoruje europejski rynek wykupów menedżerskich. Dzięki tej kooperacji portal publikuje unikalne dane rynkowe niedostępne dotychczas na polskim rynku.

Kolejnym punktem programu informacyjnego dla menedżerów, rozpoczętego właśnie przez Avallon będzie specjalistyczna konferencja, która odbędzie się w drugiej połowie tego roku. Program zakłada również stworzenie klubu dla menedżerów zainteresowanych uczestniczeniem w wykupach.

– Menedżerowie mają duże szanse na wykupy, bo najlepiej znają swoją firmę. Jeśli do tego dojdzie jeszcze pomysł i ciężka praca, to sukces jest w zasięgu ich ręki. Wiele okazji do wykupu stwarza obecny kryzys, bo firmy są wyceniane niżej niż jeszcze rok temu. Nasze doświadczenia z lat kryzysu 2001 – 2003 pokazują, że menedżerowie, którzy wówczas zdecydowali się na transakcje wykupu, dziś są beneficjentami wzrostu ich wartości – twierdzi Tomasz Stamirowski.

MBO to transakcja nabycia akcji, udziałów lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa od dotychczasowych właścicieli, w wyniku której menedżerowie pracujący w danej firmie, samodzielnie lub z wybranym partnerem kapitałowym przejmują kontrolę nad nabywaną firmą.

Podoba Ci się ta aktualność?
Udostępnij ją!
Zobacz poprzednie aktualności
  • Mikołaj Zygmański, COO S’portofino w portalu Dla Handlu

    Branżowy portal DlaHandlu opublikował ciekawy tekst dotyczący zmian na…

    6.06.2024
  • Nasza czeska spółka portfelowa TES VSETIN z wizytą w Korei Południowej

    Prezes spółki Tomas Pavlica i szef działu badań i rozwoju Petr Škývara…

    27.05.2024
  • Agnieszka Pakulska i Piotr Miller w panelach konferencji PE Insights

    Już w najbliższy czwartek – 23 maja, odbędzie się jedno z najbardziej …

    23.05.2024
  • MPPK na targach Interzoo w Norymberdze

    Nasza spółka portfelowa MPPK – dostawca karmy dla psów i kotów sprzeda…

    16.05.2024
  • Agnieszka Pakulska w panelu CEE Buoyout & Growth Markets

    Trwa właśnie konferencja Zero One Hundred w Pradze – kluczowe wydarzen…

    15.05.2024