Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl
Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl
Partner Zarządzający Avallon MBO FUND Al. Kościuszki 17 90‑418 Łódź t.stamirowski@Avallon.pl
Dyrektor Inwestycyjny Avallon MBO FUND Al. Kościuszki 17 90‑418 Łódź m.konarski@Avallon.pl
Joanna Wiśniewska, tel. (042) 630 97 71, tel. 603 896 484, j.wisniewska@Avallon.pl
Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
j.wisniewska@avallon.pl
Hagen PR
Wojciech Dziewit
wojtek@hagen.pl
To już ósma inwestycja Avallon MBO FUND II. Łódzki fundusz private equity przejmuje 100 proc. akcji spółki WOSANA S.A. – producenta soków, napojów, wód źródlanych i mineralnych. 2 listopada Avallon podpisał umowę odkupienia od dotychczasowego właściciela udziałów w firmie produkującej w trzech zakładach: Andrychowie, Turowie i Damnicy (odpowiednio woj. małopolskie, łódzkie, pomorskie). Avallon będzie odpowiedzialny za rozwój takich marek, jak: „Mama i ja”, „Słowianka” i „Cristal” (wody); „Wosana Aseptik” (soki bez konserwantów); soki Wosana NFC (Not From Concentrate); „Wosana Very Aloe” (napój aloesowy bez konserwantów); „Kicker” (napoje energetyczne) oraz pozostałych marek private labels (marki własne). Po przejęciu spółka planuje dalej rozwijać sztandarową markę – „Mama i ja” oraz umacniać swoją pozycję na polskim rynku wody mineralnej i soft drinków. Nowa strategia zakłada głównie dalsze inwestycje w rozwój produktów aseptycznych oraz działania akwizycyjne w celu rozszerzenie oferty produktowej, w szczególności o wody wysoko zmineralizowane. Ze strony funduszu transakcja obsługiwana była przez kancelarię Schoenherr Stangl Lutz oraz zespół doradców CSWP.
Andrzej Odzioba, Prezes Zarządu WOSANA S.A.: „Przejęcie firmy Wosana S.A. przez Avallon jest ogromną szansą na dalszy jej rozwój. Naszym wyzwaniem będzie realizacja strategii opartej na: rozwoju dotychczasowej współpracy z kluczowi klientami w obszarze marek własnych, uporządkowaniu portfolio i zdecydowanemu wzmocnieniu pozycji rynkowej kluczowych marek Wosana S.A. oraz dostarczeniu konsumentom i klientom tak bardzo oczekiwanych innowacji produktowych w tej kategorii. Kompletny zespół i zdolności produkcyjne z pewnością pozwolą nam osiągnąć te cele.”
Marcin Jurczyk – Wiceprezes Zarządu WOSANA S.A.: „Wosana S.A. jest spółką dobrze przygotowaną do dalszego rozwoju. Posiada zarówno bogate zaplecze techniczne, jak i doświadczoną załogę. Przy dobrze określonej strategii, sprawnym zarządzaniu operacyjnym oraz ciągłym dostosowywaniu się do zmieniającego otoczenia, firma z pewnością osiągnie duży sukces. Sukces, którego dwoma głównymi filarami będą Klienci i Pracownicy – a zgrany, zmotywowany i kompetentny zespół, wykorzystując nowoczesne narzędzia i metody zarządzania, będzie mógł szybko i efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby Klienta i Konsumenta.”
Marcin Konarski, Dyrektor Inwestycyjny Avallon: „Avallon od dawna obserwował spółki produkujące napoje bez konserwantów oraz producentów wody mineralnej. Analizy rynkowe pokazują, że są to rynki rosnące, z dobrymi perspektywami na przyszłość. Za zakupem akcji Wosany przemawiały możliwości, jakie stwarza zakończony niedawno duży program inwestycyjny w nowoczesną linię aseptyczną i zwiększenie mocy produkcyjnych wody. Spółka charakteryzuje się zdywersyfikowanym portfolio produktowym (woda, soki, napoje). Uważamy, że rozpoznawalny brand „Mama i ja” jest dobrą bazą dla dalszej ekspansji w kategorii wody dla dzieci”.
WOSANA S.A. – firma powstała w 1991 roku w Andrychowie. Produkcja soków, napojów, wód źródlanych i mineralnych odbywa się w trzech zakładach produkcyjnych. Wśród najbardziej rozpoznawalnych produktów spółki należy wyróżnić przede wszystkim wody źródlane „Mama i ja”, „Słowianka”, soki „Wosana” i napój aloesowy „Aloe Vera”. Wosana to jeden z bardziej znaczących producentów marek własnych współpracujący z większością sieci handlowych na polskim rynku. Spółka w 2017 r. zakończyła inwestycję w linię aseptyczną w Andrychowie.
Linia rozlewu aseptycznego do butelek plastikowych – technologia, która umożliwia produkcję soków i napojów bez konserwantów i barwników. Unikalny proces produkcji i kontrola sterylności zagwarantowana jest na każdym etapie. Daje to możliwość produkcji najwyższej jakości, w pełni naturalnych napojów z sokiem owocowym bez konserwantów, które stanowią najlepszą odpowiedź na oczekiwania rynku.
Avallon MBO FUND II – WOSANA S.A. to ósma inwestycja funduszu utworzonego w grudniu 2012 roku, specjalizującego się w transakcjach realizowanych wspólnie z menedżerami. Poprzednie to PLASMA System – spółka wykorzystująca technologię w celu wydłużenia żywotności części maszyn; Novo Tech Sp. z o.o. producent produktów opartych na technologii polimerów; EMERSON DC – lider mailingu promocyjnego i transakcyjnego; ZABERD S.A. – polski lider rynku utrzymania dróg; MPS International Ltd Sp. z o.o. – producent kosmetyków, opakowań oraz środków czystości; ORE S.A. – lider w zakresie zakupów korporacyjnych oraz Velvet CARE Sp. z o.o. – producent artykułów higienicznych codziennego użytku. Avallon jest pionierem rynku wykupów menedżerskich w Polsce i działa w tym obszarze od roku 2001. Inwestorami Funduszu są międzynarodowe instytucje finansowe, m.in.: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju oraz fundusze zarządzane przez szwajcarską firmę Akina Partners. Fundusz inwestuje w różnych branżach, głównie w firmy o obrotach od 50 do 250 milionów złotych.
To już ósma inwestycja Avallon MBO FUND II. Łódzki fundusz private equity przejmuje 100 proc. akcji spółki WOSANA S.A. – producenta soków, napojów, wód źródlanych i mineralnych. 2 listopada Avallon podpisał umowę odkupienia od dotychczasowego właściciela udziałów w firmie produkującej w trzech zakładach: Andrychowie, Turowie i Damnicy (odpowiednio woj. małopolskie, łódzkie, pomorskie). Avallon będzie odpowiedzialny za rozwój takich marek, jak: „Mama i ja”, „Słowianka” i „Cristal” (wody); „Wosana Aseptik” (soki bez konserwantów); soki Wosana NFC (Not From Concentrate); „Wosana Very Aloe” (napój aloesowy bez konserwantów); „Kicker” (napoje energetyczne) oraz pozostałych marek private labels (marki własne). Po przejęciu spółka planuje dalej rozwijać sztandarową markę – „Mama i ja” oraz umacniać swoją pozycję na polskim rynku wody mineralnej i soft drinków. Nowa strategia zakłada głównie dalsze inwestycje w rozwój produktów aseptycznych oraz działania akwizycyjne w celu rozszerzenie oferty produktowej, w szczególności o wody wysoko zmineralizowane. Ze strony funduszu transakcja obsługiwana była przez kancelarię Schoenherr Stangl Lutz oraz zespół doradców CSWP.
Andrzej Odzioba, Prezes Zarządu WOSANA S.A.: „Przejęcie firmy Wosana S.A. przez Avallon jest ogromną szansą na dalszy jej rozwój. Naszym wyzwaniem będzie realizacja strategii opartej na: rozwoju dotychczasowej współpracy z kluczowi klientami w obszarze marek własnych, uporządkowaniu portfolio i zdecydowanemu wzmocnieniu pozycji rynkowej kluczowych marek Wosana S.A. oraz dostarczeniu konsumentom i klientom tak bardzo oczekiwanych innowacji produktowych w tej kategorii. Kompletny zespół i zdolności produkcyjne z pewnością pozwolą nam osiągnąć te cele.”
Marcin Jurczyk – Wiceprezes Zarządu WOSANA S.A.: „Wosana S.A. jest spółką dobrze przygotowaną do dalszego rozwoju. Posiada zarówno bogate zaplecze techniczne, jak i doświadczoną załogę. Przy dobrze określonej strategii, sprawnym zarządzaniu operacyjnym oraz ciągłym dostosowywaniu się do zmieniającego otoczenia, firma z pewnością osiągnie duży sukces. Sukces, którego dwoma głównymi filarami będą Klienci i Pracownicy – a zgrany, zmotywowany i kompetentny zespół, wykorzystując nowoczesne narzędzia i metody zarządzania, będzie mógł szybko i efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby Klienta i Konsumenta.”
Marcin Konarski, Dyrektor Inwestycyjny Avallon: „Avallon od dawna obserwował spółki produkujące napoje bez konserwantów oraz producentów wody mineralnej. Analizy rynkowe pokazują, że są to rynki rosnące, z dobrymi perspektywami na przyszłość. Za zakupem akcji Wosany przemawiały możliwości, jakie stwarza zakończony niedawno duży program inwestycyjny w nowoczesną linię aseptyczną i zwiększenie mocy produkcyjnych wody. Spółka charakteryzuje się zdywersyfikowanym portfolio produktowym (woda, soki, napoje). Uważamy, że rozpoznawalny brand „Mama i ja” jest dobrą bazą dla dalszej ekspansji w kategorii wody dla dzieci”.
WOSANA S.A. – firma powstała w 1991 roku w Andrychowie. Produkcja soków, napojów, wód źródlanych i mineralnych odbywa się w trzech zakładach produkcyjnych. Wśród najbardziej rozpoznawalnych produktów spółki należy wyróżnić przede wszystkim wody źródlane „Mama i ja”, „Słowianka”, soki „Wosana” i napój aloesowy „Aloe Vera”. Wosana to jeden z bardziej znaczących producentów marek własnych współpracujący z większością sieci handlowych na polskim rynku. Spółka w 2017 r. zakończyła inwestycję w linię aseptyczną w Andrychowie.
Linia rozlewu aseptycznego do butelek plastikowych – technologia, która umożliwia produkcję soków i napojów bez konserwantów i barwników. Unikalny proces produkcji i kontrola sterylności zagwarantowana jest na każdym etapie. Daje to możliwość produkcji najwyższej jakości, w pełni naturalnych napojów z sokiem owocowym bez konserwantów, które stanowią najlepszą odpowiedź na oczekiwania rynku.
Avallon MBO FUND II – WOSANA S.A. to ósma inwestycja funduszu utworzonego w grudniu 2012 roku, specjalizującego się w transakcjach realizowanych wspólnie z menedżerami. Poprzednie to PLASMA System – spółka wykorzystująca technologię w celu wydłużenia żywotności części maszyn; Novo Tech Sp. z o.o. producent produktów opartych na technologii polimerów; EMERSON DC – lider mailingu promocyjnego i transakcyjnego; ZABERD S.A. – polski lider rynku utrzymania dróg; MPS International Ltd Sp. z o.o. – producent kosmetyków, opakowań oraz środków czystości; ORE S.A. – lider w zakresie zakupów korporacyjnych oraz Velvet CARE Sp. z o.o. – producent artykułów higienicznych codziennego użytku. Avallon jest pionierem rynku wykupów menedżerskich w Polsce i działa w tym obszarze od roku 2001. Inwestorami Funduszu są międzynarodowe instytucje finansowe, m.in.: Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju oraz fundusze zarządzane przez szwajcarską firmę Akina Partners. Fundusz inwestuje w różnych branżach, głównie w firmy o obrotach od 50 do 250 milionów złotych.
Udostępnij ją!
- KOPIUJ LINK
- 28.11.2024Agnieszka Pakulska na VI edycji Our Future Forum
Z dumą informujemy, że Agnieszka Pakulska, partnerka naszego funduszu …
- 12.11.2024S’portofino na ścieżce ekspansji
W Pulsie Biznesu ukazał się artykuł autorstwa Łukasza Rawy, opisujący …
- 21.10.2024Avallon MBO i Clovin z międzynarodową nagrodą Real Deals Environmental
Avallon MBO i Clovin SA zwycięzcami kategorii Deal of the Year – Envir…
- 30.09.2024Avallon MBO sprzedaje Hortimex
Fundusz private equity Avallon MBO sprzedał większościowy pakiet udzi…
- 9.09.2024Agnieszka Pakulska w panelu konferencji Datasite Dealmakers Dialogues
Agnieszka Pakulska, partner w Avallon MBO, wzięła udział w panelu podc…