Avallon sprzedaje Marketplanet 
Kontakt dla mediów

Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
[email protected]

Agencja PR

Hagen PR
Wojciech Dziewit
[email protected]

2 lutego br. spółka została wykupiona przez strategicznego inwestora branżowego – Grupę Byggfakta z siedzibą w Ljusdal w Szwecji. Kupujący jest operatorem platformy cyfrowej dostarczającej rozwiązania łączące uczestników łańcucha dostaw w budownictwie. To podmiot z dużym doświadczeniem i mocną pozycją międzynarodową, zatrudniający ponad 1800 osób w swoich oddziałach na całym świecie. 

Jak zaznacza Piotr Miller, partner w Avallon MBO atrakcyjność Marketplanet rosła z każdym rokiem. – W trakcie naszej inwestycji świat IT zmienił się całkowicie i migracja do chmury oraz software as a service stały się codzienną oczywistością. Markeplanet bezbłędnie wykorzystywał ten wiatr w żaglach przez ostatnie 3-4 lata. Kolejną decyzją, która przedefiniowała tę spółkę było wejście na rynek rozwiązań dla sektora publicznego w ramach elektronizacji zamówień publicznych. Inwestując w Marketplanet wiedzieliśmy, że ten proces musi się wydarzyć, ale jak zwykle w przypadku implementacji dyrektyw EU był opóźniany do ostatniego momentu.  Znajomość rynku i uważna obserwacja rysujących się trendów pozwoliły spółce na rozwój autorskiego rozwiązania – platformy OnePlace, pozwalającego efektywnie łączyć potrzeby firm poszukujących sprawdzonych źródeł zaopatrzenia w materiały i usługi, z dostawcami poszukującymi nowych możliwości sprzedaży swojej oferty produktowej / usługowej.  W 2023 roku zdecydowaliśmy się na nietypowe  działanie – zwykle otwarcie procesu wyjścia ze spółki oznacza wstrzymanie jej projektów akwizycyjnych. Będąc sami w procesie, zrealizowaliśmy przejęcie spółki Smart PZP, co dodatkowo wzmocniło naszą pozycję w sektorze zamówień publicznych tłumaczy Piotr Miller.   

– Zbudowaliśmy dla inwestora solidną bazę do rozwoju – wyjście na nowe rynki, potencjał do komercjalizacji bazy dostawców, dla których spółka tworzy ofertę usług OnePlace.  Spółka jest doskonale przygotowana na wypełnienie oczekiwań klientów związanych z rosnącą cyfryzacją procesów wewnątrz przedsiębiorstwa, w tym zwłaszcza tak istotnych jak procesy zakupowe, wpływające znacząco na całkowitą efektywność firmy – dodaje. 

Po wyjściu z Marketplanet w portfelach funduszu Avallon MBO znajduje się jeszcze 9 innych spółek:   Hortimex – z branży spożywczej, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, spółka marketingowa EDC Expert, Globema dostawca oprogramowania geoprzestrzennego i usług IT, producent domów mobilnych Letniskowo, Norlys – producent wysokiej jakości opraw zewnętrznych, sprzętu oświetleniowego, TES – Producent maszyn i komponentów elektrycznych oraz spółka SAT – właściciel sieci sklepów segmentu sport & fashion S’portofino oraz MPPK Group – dostawca karm dla psów i kotów segmentu premium (czeka na zgodę UOKiK).  

2 lutego br. spółka została wykupiona przez strategicznego inwestora branżowego – Grupę Byggfakta z siedzibą w Ljusdal w Szwecji. Kupujący jest operatorem platformy cyfrowej dostarczającej rozwiązania łączące uczestników łańcucha dostaw w budownictwie. To podmiot z dużym doświadczeniem i mocną pozycją międzynarodową, zatrudniający ponad 1800 osób w swoich oddziałach na całym świecie. 

Jak zaznacza Piotr Miller, partner w Avallon MBO atrakcyjność Marketplanet rosła z każdym rokiem. – W trakcie naszej inwestycji świat IT zmienił się całkowicie i migracja do chmury oraz software as a service stały się codzienną oczywistością. Markeplanet bezbłędnie wykorzystywał ten wiatr w żaglach przez ostatnie 3-4 lata. Kolejną decyzją, która przedefiniowała tę spółkę było wejście na rynek rozwiązań dla sektora publicznego w ramach elektronizacji zamówień publicznych. Inwestując w Marketplanet wiedzieliśmy, że ten proces musi się wydarzyć, ale jak zwykle w przypadku implementacji dyrektyw EU był opóźniany do ostatniego momentu.  Znajomość rynku i uważna obserwacja rysujących się trendów pozwoliły spółce na rozwój autorskiego rozwiązania – platformy OnePlace, pozwalającego efektywnie łączyć potrzeby firm poszukujących sprawdzonych źródeł zaopatrzenia w materiały i usługi, z dostawcami poszukującymi nowych możliwości sprzedaży swojej oferty produktowej / usługowej.  W 2023 roku zdecydowaliśmy się na nietypowe  działanie – zwykle otwarcie procesu wyjścia ze spółki oznacza wstrzymanie jej projektów akwizycyjnych. Będąc sami w procesie, zrealizowaliśmy przejęcie spółki Smart PZP, co dodatkowo wzmocniło naszą pozycję w sektorze zamówień publicznych tłumaczy Piotr Miller.   

– Zbudowaliśmy dla inwestora solidną bazę do rozwoju – wyjście na nowe rynki, potencjał do komercjalizacji bazy dostawców, dla których spółka tworzy ofertę usług OnePlace.  Spółka jest doskonale przygotowana na wypełnienie oczekiwań klientów związanych z rosnącą cyfryzacją procesów wewnątrz przedsiębiorstwa, w tym zwłaszcza tak istotnych jak procesy zakupowe, wpływające znacząco na całkowitą efektywność firmy – dodaje. 

Po wyjściu z Marketplanet w portfelach funduszu Avallon MBO znajduje się jeszcze 9 innych spółek:   Hortimex – z branży spożywczej, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, spółka marketingowa EDC Expert, Globema dostawca oprogramowania geoprzestrzennego i usług IT, producent domów mobilnych Letniskowo, Norlys – producent wysokiej jakości opraw zewnętrznych, sprzętu oświetleniowego, TES – Producent maszyn i komponentów elektrycznych oraz spółka SAT – właściciel sieci sklepów segmentu sport & fashion S’portofino oraz MPPK Group – dostawca karm dla psów i kotów segmentu premium (czeka na zgodę UOKiK).  

Podoba Ci się ta aktualność?
Udostępnij ją!
Zobacz poprzednie aktualności
  • AVALLOŃCZYK zdobywcą bieguna południowego
    23.01.2024
  • Zmiana w zarządzie TES VSETIN
    18.01.2024
  • Avallon sprzedaje Wosana SA. Spółka trafiła w ręce japońskiego inwestora branżowego DyDo  
    12.01.2024
  • Avallon MBO inwestuje w MPPK Group – dostawcę karm dla psów i kotów z segmentu premium
    18.12.2023
  • Avallon w Rzeczpospolita
    31.07.2023